Jesteś tutaj: Start Dla dociekliwych Serwis opinii
Wysłane przez dział Prasa data 18 luty 2014

Prezes grupy RMF Kazimierz Gródek zabiera głos w dyskusji o wdrażaniu w Polsce radia cyfrowego toczącej się na łamach "Rzeczpospolitej". Podejmuje m.in. temat wstrzymanych procesów cyfryzacji radia w niektórych krajach europejskich, problematykę stacji internetowych i multipleksu nadawcy publicznego.

 
Wysłane przez dział Prasa data 17 luty 2014

"Dziennik - Gazeta Prawna" opublikował obszerny wywiad z Grzegorzem Leśniewskim, starszym konsultantem w zespole prawa mediów elektronicznych w Kancelarii Olesiński & Wspólnicy na temat wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE dotyczący linkowania materiałów w kontekście rozpowszechniania i przedruku treści intelektualnych.

 
Wysłane przez dział Prasa data 15 luty 2014

"Rzeczpospolita" opublikowała tekst Rafała Tomańskiego "Pirat to streaming", w którym autor analizuje dane dotyczące sprzedaży muzyki cyfrowej, serwisy z muzyką (w tym zarobki muzyków) i social media w kontekście narodzin i skali piractwa.

 
Wysłane przez dział Blogi data 10 luty 2014

Po co chodzić do kina, gdy filmy same przylatują na komputer i to za darmo, nierzadko tuż po premierze. Gazeta Parkiet podała właśnie, że sprzedaż biletów do kina spadła o 19 proc., a wpływy dystrybutorów filmowych o ponad 23 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem. Jednocześnie popularność tego gatunku szybko rośnie, a oglądalność filmów i seriali w Polsce jest rekordowa. Paradoks? Nie, po prostu namacalny efekt rosnącego piractwa.

 

Kreatywna Polska ogłosiła deklarację programową, w której określa swoje najważniejsze zadania w dziedzinie kultury, zarówno krótko-, jak i długofalowe. Kreatywna Polska to sojusz naukowców i twórców, stowarzyszeń, organizacji pozarządowych, przedsiębiorstw i ich zrzeszeń, dążących do tworzenia nowych, oryginalnych wartości, do rozwoju przemysłów kreatywnych i innowacyjnych i dialogu z odbiorcami kultury.

 

28 stycznia 2014 roku w Warszawie odbyła się konferencja prasowa pt. „Kierunki transformacji rynków kreatywnych. Badania rynku audiowizualnego i wydawniczego”, podczas której Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego przedstawiło dwa raporty z badań. Drugim z nich był raport „Kierunki i formy transformacji czytelnictwa w Polsce. Raport z badania założycielskiego” - pierwszy etap dwuletniego badania przygotowywanego przez CBOS na zlecenie Polskiej Izby Książki w ramach finansowania z programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego - Obserwatorium Kultury.

 

28 stycznia 2014 roku w Warszawie odbyła się konferencja prasowa pt. „Kierunki transformacji rynków kreatywnych. Badania rynku audiowizualnego i wydawniczego”, podczas której Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego przedstawiło dwa raporty z badań. Pierwszym z nich był raport „Badanie rynku audiowizualnego. Konkurencyjność Sektora Audiowizualnego Polski - wyzwania dla dystrybutorów” przygotowany przez TOMO Group na zlecenie MKiDN, Media Desk Polska oraz Stowarzyszenie Filmowców Polskich – ZAPA.

 
Wysłane przez dział Blogi data 16 styczeń 2014

„The end” to napis, jaki niespodziewanie zobaczyli 10 stycznia 2014 roku użytkownicy jednego z najpopularniejszych serwisów pirackich z filmami i serialami w naszym kraju – kinomaniak.tv. Bardzo ciekawa dyskusja rozpoczęła się niemal na wszystkich większych portalach, które skwapliwie zamieściły informację o tym fakcie. Komentarze jak zwykle nakręcają falę argumentów przetykanych inwektywami a dyskusję podgrzewają nadal blogerzy i zwracają przy tym uwagę na kilka ciekawych aspektów sprawy.

 
Wysłane przez dział Prasa data 15 styczeń 2014

Związek Producentów Audio Video (ZPAV) opublikował na swojej stronie tłumaczenie listu przesłanego do Google przez Międzynarodową Federację Przemysłu Fonograficznego IFPI. IFPI wzywa Google do podjęcia konkretnych działań w celu ograniczenia naruszeń praw autorskich w Internecie.

Czytaj: www.zpav.pl/aktualnosci.php?idaktualnosci=794

 
Wysłane przez dział Blogi data 12 styczeń 2014

W nawiązaniu do informacji Centrum Cyfrowego o pierwszej rozprawie z powództwa Igora Ostrowskiego i Alka Tarkowskiego przeciwko Maciejowi Strzemboszowi i Krajowej Izbie Producentów Audiowizualnych, a także komentarza do tej rozprawy autorstwa Panów Powodów udostępnionego na stronie Centrum Cyfrowego pod linkiem http://centrumcyfrowe.pl/po-pierwszej-rozparwie-o-pomowienie-zalozycieli-centrum-przez-macieja-strzembosza/ pragnę wyrazić pogląd, że komentarz Panów Powodów, tak jak duża część ich działań na rzecz fałszywie rozumianego otwarcia zasobów internetowych, nakierowany jest nie tylko na informację i wyrażenie opinii, ale stanowi też działanie socjotechniczne wybiórczo traktujące fakty -  po to, aby sformułować dla obu Panów wygodne, a niesłuszne według mojego przekonania tezy.

 

Kreatywna Polska - komunikat prasowy 12.01.2014

8 stycznia 2013 r. odbyła się przed Sądem Okręgowym w Warszawie XXIV Wydział - Cywilny pierwsza rozprawa z powództwa Igora Ostrowskiego i Alka Tarkowskiego przeciwko Maciejowi Strzemboszowi i Krajowej Izbie Producentów Audiowizualnych. Pozew dotyczy ochrony dóbr osobistych, których Maciej Strzembosz i Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych mieli się dopuścić poprzez określanie Aleksandra Tarkowskiego „ideologiem złodziejstwa w sieci”, a Igora Ostrowskiego „lobbystą Google”.

 
Wysłane przez dział Blogi data 09 grudzień 2013

Parę lat temu mieliśmy plagę kradzieży radioodbiorników samochodowych. W zasadzie było niemal pewne, że jeśli masz radio i go nie wyjmiesz z auta, to prędzej czy później ktoś ci je... pod(***)kradnie. Ludzie imali się różnych sposobów: w zasadzie standardem były kieszenie, które ułatwiały ich wyjmowanie (kierowcy wtedy chodzili z tymi radiami jak z torebkami do restauracji, kina, czy na spacer), wymyślono zdejmowane panele (ale i tak kradli) oraz specjalne kody. Ja kupiłem kiedyś auto z radiem firmowym, które skradziono mi dwa razy. Kiedy policjanta zapytałem po co złodziejowi takie radio, które pasuje przecież tylko do nietypowego modelu samochodu, odrzekł: „panie, do Żuka też pasuje!”. Na kradzieżach tracili niemal wszyscy: od firm ubezpieczeniowych, przez właścicieli aut, policjantów, którzy tracili czas i wyniki w statystykach, po rodziny właścicieli zdenerwowane w kolejkach na komendzie, w ubezpieczalni i do warsztatów. Zarabiali głównie złodzieje i paserzy.

 

Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych Stowarzyszenie Filmowców Polskich Polska Izba Książki Legalna Kultura Stowarzyszenie Autorów i Wydawców Copyright Polska

Jesteś tutaj: Start Dla dociekliwych Serwis opinii