Jej celem jest pokazanie dzieciom, że wszystko co tworzą należy do nich oraz edukowanie młodych, w jaki sposób mogą się dzielić efektami swojej pracy z innymi. Kampania ma przybliżyć uczniom szkół podstawowych świat prawa autorskiego i uświadomić, jak odpowiedzialnie i zgodnie z prawem można korzystać z dzieł innych, także w przestrzeni Internetu i mediów społecznościowych.
Projekt składa się z dwóch filarów: działań edukacyjnych oraz ogólnopolskiej kampanii informacyjnej. Istotnym elementem całej kampanii są przygotowane przez ekspertów materiały dydaktyczne dla nauczycieli szkół podstawowych – scenariusze lekcji o prawie autorskim, które uzupełnia cykl ośmiu filmów edukacyjnych.
W ramach kampanii „Jesteś twórcą – masz prawo”, w wybranych szkołach podstawowych, przeprowadzona zostanie seria warsztatów z udziałem influencerów i ekspertów. Całość dopełni ogólnopolski konkurs dla uczniów „Bierzmy się do dzieła!”, w którym zwycięski zespół otrzyma profesjonalny sprzęt audio-wideo dla swojej szkoły.
Na potrzeby projektu powstała dedykowana platforma edukacyjna www.jestestworca.pl, na której można znaleźć materiały dydaktyczne oraz wideo, a także szczegóły dotyczące konkursu dla szkół (regulamin oraz formularz zgłoszeniowy). Zwycięską klasę poznamy podczas wielkiego finału kampanii, który odbędzie się 23 kwietnia br. w Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne, inicjator kampanii, zwraca uwagę, że rozwój i doskonalenie kompetencji cyfrowych we współczesnym społeczeństwie stanowi jeden z priorytetów – należy jednak dbać nie tylko o wzrost poziomu bezpieczeństwa cyfrowego, ale również promować wszelkie formy kreatywnego i pozytywnego wykorzystania zasobów sieciowych oraz nowych technologii. Dlatego kampania edukacyjna ma także pobudzić dziecięcą wyobraźnię i zainspirować do tworzenia.
Kampania jest współfinansowana przez Polski Instytut Sztuki Filmowej. Mecenasem Głównym kampanii została firma PKN Orlen. Patronat Honorowy nad kampanią „Jesteś twórcą – masz prawo” objął Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Patronami medialnymi przedsięwzięcia są Telewizja Polska S.A. i Polskie Radio S.A. W kampanię zaangażowali się także Związek Cyfrowa Polska, Librus – dostawca elektronicznych dzienników lekcyjnych, oraz Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów.
Na podstawie informacji prasowej