Święto Kina z bardzo dobrym wynikiem

Blisko 500 tysięcy widzów świętowało w niedzielę, 30 października 2022 r. w kinach w całym kraju. Organizatorami Dnia Kina były sieci Cinema City, Helios i Multikino, zrzeszone w Polskim Stowarzyszeniu Nowe Kina, a partnerem Polski Instytut Sztuki Filmowej.  W trakcie całego weekendu wszystkie kina w Polsce sprzedały 800 tysięcy biletów.

W tym roku – po trzyletniej przerwie – w niedzielę, 30 października na mapę filmowych wydarzeń powróciło Święto Kina, czyli ogólnopolska akcja mająca na celu promocję kinematografii.

Święto wsparł Polski Instytut Sztuki Filmowej, a także media, dziennikarze, osobowości świata filmu i rozrywki oraz branża dystrybutorów. W ponad 160 kinach, które przystąpiły do inicjatywy, na ponad 1000 ekranów widzowie mogli obejrzeć filmy, kupując bilety za 10 zł. Łącznie wszystkie obiekty biorące udział w Święcie Kina sprzedały w niedzielę, 30 października 2022 r. około 500 tysięcy biletów.

– Dziękujemy gorąco wszystkim widzom za tak wysoką frekwencję. Tak jak oni wiemy, że duży ekran jest wciąż najlepszym miejscem do oglądania filmów, a kina – przestrzenią do wspólnego przeżywania opowiadanej historii i spędzania czasu z bliskimi – komentują sukces akcji jej organizatorzy. – Wysoki wynik frekwencyjny Święta Kina jest też bardzo dobrą wiadomością dla wszystkich twórców kinematografii, dla których kina są miejscem spotkania z widzami. Życzymy im kolejnych udanych produkcji, które zdobędą serca widzów.

Święto Kina jest tradycyjnie realizowane przez stowarzyszenie sieci kin wielosalowych – Polskie Stowarzyszenie Nowe Kina, łączące sieci Cinema City, Helios i Multikino. Dodatkowo stowarzyszenie zaprasza do udziału inicjatywie kina spoza sieci, w tym kina jednosalowe z całego kraju.  – Wiemy, że w tym roku decyzja o wzięciu udziału w Święcie Kina była trudna dla wielu jednosalowych kin, ale też jesteśmy przekonani, że również dla nich ten weekend był bardzo udany. W cały weekend w Polsce wszystkie kina sprzedały 800 tysięcy biletów.  – dodają organizatorzy.

Kampania promocyjna Święta Kina trwała przez cały tydzień, a w niedzielę widzowie obejrzeli nie tylko tytuły z bieżącego repertuaru, ale także wiele zwiastunów nadchodzących premier. Przed kinami gorący czwarty kwartał roku z atrakcyjnymi premierami – m.in. „Listów do M” w nadchodzący weekend oraz z wieloma filmami zagranicznymi, jak choćby „Czarna Pantera – Wakanda w moim sercu”, „Avatar 2” i wiele innych.

źródło: Informacja prasowa

 

 

Nasi partnerzy


Top