Czy polska młodzież angażuje się w kulturę i uczestniczy w wydarzeniach kulturalnych? Jak nowe technologie zmieniają podejście do sztuki, literatury czy muzyki?
„Rocznik Kultury Polskiej 2024” to zbiór artykułów przygotowany przez autorów z różnych instytucji kultury przedstawiający najnowsze dane i analizy dotyczące zachowań młodzieży, wskazując na kluczowe trendy i wyzwania, jakie stoją przed organizacjami kultury.
> Z raportu wynika, że młode Polki i Polacy (18-24 lata) najczęściej wybierają kino (91%) koncerty i festiwale muzyki popularnej (80%) oraz platformy streamingowe (55%), ale także chętnie odwiedzają biblioteki (68%) i muzea (73%) <
Dowiadujemy się z niego też, między innymi, że młodzież miewa trudności z dotarciem do instytucji kultury z powodu braku transportu, że kluczowe jest wykorzystywanie nowych technologii i mediów społecznościowych do angażowania ich w aktywności kulturalne, oraz że młodzi ludzie pragną aktywnie współtworzyć wydarzenia, a nie pełnić jedynie rolę biernego odbiorcy.
Raport dostarcza wartościowej wiedzy, ale także może stanowić inspirację i wsparcie dla organizacji kultury, które stają przed wyzwaniem angażowania młodych ludzi w aktywności kulturalne. To narzędzie, które może wspierać kreowanie nowoczesnych strategii, odpowiadających na zmieniające się realia.
Dokument jest udostępniany bezpłatnie w wersji elektronicznej i drukowanej tutaj:
https://nck.pl/…/aktualnosci/rocznik-kultury-polskiej-2024
Rocznik Kultury Polskiej na YT:
https://www.youtube.com/watch?v=k8Td6E70o9U&t=4s
źródło: NCK