Po weekendzie 14-16 grudnia sprzedano już 56,9 mln biletów, co oznacza, że roczna frekwencja w polskich kinach ponownie okazała się rekordowa i pobiła osiągnięcie z roku 2017, które wynosiło 56 586 851 sprzedanych biletów. Do wyniku znacząco przyczyniła się frekwencja „Kleru”
Jak informuje sfp.org.pl po weekendzie 14-16 grudnia frekwencja w polskich kinach za rok 2018 wynosiła 56 907 370 widzów. Oficjalnie więc roczna frekwencja w naszych kinach ponownie okazała się rekordowa i pobiła osiągnięcie z roku 2017, które wynosiło 56 586 851 sprzedanych biletów. Generalnie frekwencja w polskich kinach stale rośnie od 2014 roku kiedy to po raz pierwszy od 1989 roku przekroczono granice 40 milionów sprzedanych biletów.
Osiągnięcie filmu „Kler” zaskoczyło specjalistów rynku kinowego w Polsce. Optymistycznie zakładano od dwóch do czterech milionów sprzedanych biletów, tymczasem dziś oficjalny wynik „Kleru” wynosi 5 171 741 sprzedanych biletów.
Cztery pierwsze miejsca na liście najpopularniejszych filmów w polskich kinach w 2018 roku zajmują polskie produkcje.
1. „Kler” – 5,171 mln widzów PL
2. „Kobiety mafii” – 2,037 mln widzów PL
3. „Planeta singli 2” – 1,623 mln widzów PL
4. „Dywizjon 303. Historia prawdziwa” – 1,485 mln widzów PL
5. „Iniemamocni 2” – 1,449 mln widzów
6. „Cudowny chłopak” – 1,364 mln widzów
7. „Nowe oblicze Greya” – 1,364 mln widzów
8. „Hotel Transylwania 3” – 1,337 mln widzów
9. „Avengers: Wojna bez granic” – 1,225 mln widzów
10. „Narzeczony na niby” – 1,127 mln widzów PL
Nagradzana na świecie „Zimna wojna” znajduje się na 16. miejscu z 919,4 tys. widzów.
„7 uczuć” Marka Koterskiego obejrzało 850 tysięcy widzów i jest to najlepsze osiągnięcie w dorobku reżysera.
Niemal połowa filmów w pierwszej 20. najpopularniejszych tytułów w naszych kinach w 2018 roku to produkcje z Polski.
źródło: sfp.org.pl, boxoffice-bozg.pl