Organizatorzy zachęcają do zgłaszania nowych polskich filmów i tzw. works in progress (fragmentów filmów będących w produkcji), które zostaną zaprezentowane podczas zamkniętych pokazów, a także do zgłaszania projektów będących w developmencie – do sesji pitchingowej.
Stałym elementem Polish Days są nagrody przyznawane przez partnerów. Firmy postprodukcyjne przyznają wybranym projektom nagrody w postaci usług postprodukcyjnych na preferencyjnych warunkach.
Polish Days to impreza branżowa ze znakomitym dorobkiem. Wśród dotychczas prezentowanych na Polish Days projektów znalazły się m.in.: Chleb i sól, Kobieta na dachu, Inni ludzie, Boże Ciało, Sweat, Prime Time, Słodki koniec dnia, Ostatnia Rodzina, Loving Vincent, Nina, Wieża. Jasny dzień, Pokot, Płynące wieżowce czy Kongres.
Wśród gości branżowych w ubiegłych latach pojawili się m.in. agenci sprzedaży: Films Boutique, The Match Factory, Memento, LevelK, Wild Bunch, MK2, Luxbox, Beta Cinema, Alpha Violet, Intramovies, Urban Distribution, Bankside Films, New Europe Film Sales; dystrybutorzy: Mozinet, MFA+ Filmdistribution, Aero Films, Odeon, Imagine Film Distribution, a także telewizje HBO, Canal+ czy platforma Netflix.
We Wrocławiu obecni byli także selekcjonerzy festiwali filmowych m.in. z: Cannes, Berlina, Wenecji, Rotterdamu, Karlowych Warów, Toronto, Sundance, Busan, Tribeca, SXSW, MFF Transilvania, Hamburga, Göteborga, Hong Kongu, Cottbus, Tallina, Stambułu, Monachium, Seattle, Sztokholmu.
źródło: https://www.nowehoryzonty.pl/artykul.do?id=3088