fot. Natalia Ratajczyk

Rozpoczął się nabór do Polish Days

Rozpoczął się nabór do tegorocznej odsłony Polish Days – jednego z najbardziej rozbudowanych wydarzeń, skierowanych do przedstawicielek i przedstawicieli branży filmowej, którego celem jest promocja polskiej kinematografii za granicą. Nadchodząca edycja odbędzie się we Wrocławiu w dniach 23-25 lipca, w trakcie 23. Międzynarodowego Festiwalu Nowe Horyzonty.
Polish Days to najważniejsze wydarzenie branżowe MFF Nowe Horyzonty, współorganizowane przez Polski Instytut Sztuki Filmowej. W ramach projektu przedstawiciele branży filmowej z całego świata na zamkniętych pokazach poznają najnowsze kino polskie na każdym etapie produkcji: oglądają gotowe filmy i fragmenty filmów w fazie post-produkcji oraz uczestniczą w prezentacjach projektów w developmencie. To znakomita możliwość dla producentów i twórców polskich filmów na promocję ich projektów, zaplanowanie strategii festiwalowej czy znalezienie zagranicznych partnerów (agentów sprzedaży, koproducentów, dystrybutorów). Co roku w wydarzeniu uczestniczy ok. 200 gości. Częścią Polish Days są także różnorodne wydarzenia towarzyszące.

Organizatorzy zachęcają do zgłaszania nowych polskich filmów i tzw. works in progress (fragmentów filmów będących w produkcji), które zostaną zaprezentowane podczas zamkniętych pokazów, a także do zgłaszania projektów będących w developmencie – do sesji pitchingowej.

Zgłoszenia projektów na etapie rozwoju przyjmowane będą do 10 maja. Na zgłoszenia filmów gotowych i w fazie produkcji (works in progress) Organizatorzy czekają do 26 maja 2023.
Formularz zgłoszeniowy dostępny jest pod tym linkiem: https://www.nowehoryzonty.pl/polishdays.do

Stałym elementem Polish Days są nagrody przyznawane przez partnerów. Firmy postprodukcyjne przyznają wybranym projektom nagrody w postaci usług postprodukcyjnych na preferencyjnych warunkach.

Polish Days to impreza branżowa ze znakomitym dorobkiem. Wśród dotychczas prezentowanych na Polish Days projektów znalazły się m.in.: Chleb i sól, Kobieta na dachu, Inni ludzie, Boże Ciało, Sweat, Prime Time, Słodki koniec dnia, Ostatnia Rodzina, Loving Vincent, Nina, Wieża. Jasny dzień, Pokot, Płynące wieżowce czy Kongres.

Wśród gości branżowych w ubiegłych latach pojawili się m.in. agenci sprzedaży: Films Boutique, The Match Factory, Memento, LevelK, Wild Bunch, MK2, Luxbox, Beta Cinema, Alpha Violet, Intramovies, Urban Distribution, Bankside Films, New Europe Film Sales; dystrybutorzy: Mozinet, MFA+ Filmdistribution, Aero Films, Odeon, Imagine Film Distribution, a także telewizje HBO, Canal+ czy platforma Netflix.

We Wrocławiu obecni byli także selekcjonerzy festiwali filmowych m.in. z: Cannes, Berlina, Wenecji, Rotterdamu, Karlowych Warów, Toronto, Sundance, Busan, Tribeca, SXSW, MFF Transilvania, Hamburga, Göteborga, Hong Kongu, Cottbus, Tallina, Stambułu, Monachium, Seattle, Sztokholmu.

Więcej informacji:

źródło: https://www.nowehoryzonty.pl/artykul.do?id=3088

Nasi partnerzy


Top