Rusza ogólnopolska kampania społeczna „Kino to emocje”. Jej głównym elementem są spoty z udziałem Joanny Kulig i Marcina Dorocińskiego, które będzie można zobaczyć w kinach, telewizji i Internecie. Przewidziano także szereg działań w mediach społecznościowych. Wszystkie elementy łączyć będzie wspólny hasztag: #ChodźDoKina.
W ramach tego projektu duże sieci oraz kina studyjne i lokalne, wspierane przez Polski Instytut Sztuki Filmowej i Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, po raz pierwszy w historii będą wspólnie zachęcać do powrotu przed duży ekran.
Oglądanie filmów na dużym ekranie cieszy się ogromną popularnością, co potwierdzają liczby: w 2019 r. w polskich kinach sprzedano ponad 60,2 mln biletów. 2020 rok zapowiadał się podobnie, jednak pandemia i czasowe zamknięcie kin, uniemożliwiły pobicie kolejnego rekordu.
„Kino to emocje” to wyjątkowa inicjatywa: pierwszy raz w historii wszystkie polskie kina jednoczą się we wspólnej akcji. W kampanię zaangażowały się sieci: Cinema City, Helios, Multikino oraz kina zrzeszone w Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych w całej Polsce.
Projekt współfinansowany jest przez Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Wsparcia udzielili także: Polska Gildia Producentów oraz Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych.
Spot z Marcinem Dorocińskim reklamujący projekt
Źródło: www.chodzdokina.pl